Posted by : Unknown 02 marca 2013

Jako młody człowiek znam panujące w tej dziedzinie realia. Przerażająca ilość młodych osób nie chce i nie lubi czytać książek, uważa to za nudne i po prostu wśród towarzystwa "nie wypada" tego robić. Być może nie wiesz, dlaczego warto być mądrym, kreatywniejszym i mającym swoje własne zdanie - czytając książki będziesz właśnie takim człowiekiem!

Dlaczego warto czytać książki?

1. Pobudzisz swoją wyobraźnię

Odkryjesz nowy świat przygody niekoniecznie wyjeżdżając dookoła świata. Wystarczy, że weźmiesz do ręki "pojazd" do eksplorowania, który ma w sobie ciąg różnych literek i znaków, a będziesz mógł się znaleźć, w każdym miejscu i sytuacji jaką ów książka Tobie zaoferuję.
,,Kto czyta książki, żyje podwójnie.'' - Umberto Eco

2. Poszerzysz wiedzę i swoje horyzonty

Będziesz mógł zabłysnąć, w każdym środowisku. Wyrobisz swoje zdanie na różne poglądy stawając się bardziej obeznanym i wymownym człowiekiem. Będzie można z Tobą porozmawiać na wiele tematów i będziesz wyróżniał się przez to z tłumu, którego jedyną obszerną wiedzą i motywem do plotkowania są nowości z facebooka.

 3. Rozszerzysz swoje zainteresowania

Jeśli interesujesz się węższym tematem, takim jak np. dziennikarstwo, psychologia, czy podróże, to wystarczy, że wypożyczysz literaturę związaną z interesującym Ciebie tematem, a będziesz mógł zgłębić swoje zainteresowania i stać się w tej dziedzinie fachowcem. Być może zdobyta wiedza zadecyduje o Twojej późniejszej karierze?

4. Poprawisz swoją pisonię

Nie raz i nie dwa słyszałeś to w szkole od swojej nauczycielki języka polskiego, ale taka jest prawda! Do tego wzbogacisz zakres swoich słów co przyczyni się do poprawienia jakości Twojej rozmowy z innym człowiekiem

5. Przyjemnie spędzisz czas

 Przyjemnie spędzić czas, możesz nie tylko przy komputerze, czy oglądając film, książka daje również taką możliwość! Uwierz mi, nie ma nic lepszego niż dać się wciągnąć książce, na wiele nocy, zagłębiając się w jej świat. Nie zauważysz nawet, że czytasz, Ty tam będziesz. Książka jest naprawdę 1000 razy lepsza niż dobry film i aby utwierdzić się w tym przekonaniu, musisz to sprawdzić!

6.  Będziesz bogatszy

To, że czytanie jest tanie i łatwo dostepne to rzecz, której nie muszę Tobie udowadniać. Wystarczy fakt, że w Twojej szkole znajduję się biblioteka, do której możesz zajrzeć i sięgnąć po kolejną dawkę przygody czekającą na Ciebie na półce i zachęcającą swoim tytułem.

Bogactwo nie musi objawiać się tylko tym, że Twojego portfela nic nie ubędzie...zdobędziesz wiedzę, której nikt nigdy Tobie nie odbierze. Możesz stracić rodzinę, dom, przyjaciół i pieniądze, ale to co masz w głowie zawsze tam zostanie.

A jaka była Twoja pierwsza książka, która przeczytałeś? Podziel się tym w komentarzu!

{ 2 komentarze... read them below or Comment }

  1. Dobrze piszesz, żeby tylko wszyscy przekonali się do tego, bo naprawdę warto. Czytać książki zaczęłam jeszcze przed pójściem do szkoły to nie pamiętam od czego zaczynałam, pewnie bajki dla dzieci:) Biblioteki często są słabo wyposażone w książki, ale w miejskich jest więcej, a ile w internecie można znaleźć, nawet i legalne, wolne lektury są.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sam do 14 roku życia byłem nastawiony negatywnie do książek i ogólnie wtedy też do wiedzy, w głowie mi były tylko gierki komputerowe. Po pewnej poważnej rozmowie z moim dziadkiem otrzymałem od niego w prezencie książkę "Bogaty Ojciec, Biedny Ojciec". Tak! Ta książka była moją pierwszą przeczytaną(poza lekturami szkolnymi) książką, którą nawet nie wiem czy wtedy dobrze zrozumiałem, ale wiem że strasznie mnie ona zaciekawiła i nadal ciekawi :)

      Usuń

Każdy komentarz motywuje mnie do motywowania Ciebie! Skrobnij coś ; )

A tyle osób mnie już odwiedziło

Aktualne wyzwania

-Hablar en español,
-Harmonica 30 days challange,
-Maroko,
-Kalistenika 6x w tyg.

Like it!

Popularne Posty

Obsługiwane przez usługę Blogger.

- Copyright © Sięgaj wyżej -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -