Posted by : Unknown 10 marca 2013

  Kiedy przekonasz się już na dobre do książek i uświadomisz sobie ich wartość, na pewno obudzi się w Tobie "głód czytania". Możliwe też, że jeśli nigdy tego nie robiłeś z przekonaniem, a Twoimi jedynymi przeczytanymi książkami były lektury szkolne, będziesz zastanawiał się jak i od czego rozpocząć swoją przygodę z czytaniem.

 Jak zacząć czytać książki?

1. Porozmawiaj z kimś kto czyta książki

Na pewno znasz taką osobę. Może to być dziadek, babcia, rodzic, a nawet Twój znajomy. Zapytaj się ich jak zaczęli swoją przygodę z czytaniem i poproś, aby polecili Tobie jakiś prosty tytuł na początek, który pobudzi Twoją wyobraźnie. Taka rozmowa zmotywuje Ciebie do zaczęcia czytania książek i rozbudzi chęć zdobywania wiedzy i poszerzania horyzontów.

2. Zastanów się, co i kto Ciebie interesuje

Jak każdy człowiek, masz jakieś zainteresowania, a skoro czytasz teraz tego bloga podejrzewam, że jest to rozwój osobisty. Czytaj tylko to co Ciebie interesuje, spróbuj być dociekliwy w interesującym Ciebie temacie i stale szukaj odpowiedzi na swoje pytania w książkach. Dobrym pomysłem jest zaczęcie od czytania biografii znanych. Jest to inspirujące, a po za tym ciekawe, bo któż nie interesuje się bardziej człowiekiem jak nie inny człowiek?

3. Zrób plan!

Wprowadź czytanie do swojej dziennej rutyny. Załóż sobie minimalną ilość czasu bądź stron do przeczytania w ciągu dnia. Czytaj o stałych porach. Np. ja czytam min. 30 min dziennie i robię to zawsze przed szkołą. Wstaje wcześniej i zamiast włączać telewizor biorę do ręki książkę i poszerzam wiedzę.

4. Chodź do biblioteki

I bądź tam przynajmniej raz w miesiącu. Zdziwisz się dowiadując się jak wiele ciekawych pozycji możesz znaleźć na półkach w swojej miejskiej bibliotece.

5. Nie słuchaj innych

Miej w nosie zdanie i opinie innych na temat czytanych przez Ciebie książek jak i czytania książek w ogóle. Nie dopuść do tego, żeby inna osoba, a jeśli jest to osoba, która nigdy nie czytała książki -mało inteligentna osoba, decydowała o możliwość bogacenia Twojej osoby.

Jak zacząłem czytać książki?

Jak większość obecnych 14-latków nie myślałem o książkach, wtedy w głowie mi było tylko komputerowe gierki, a opinia była jedna i wyrobiona na podstawie nie wiadomo czego, czyli "nudne, żmudne, i do dupy".

Pewnego dnia do czytania książek przekonał mnie dziadek i teraz z perspektywy czasu stwierdzam, że nie sięgnąłbym po nie dalej, gdyby nie był to prezent przeznaczony specjalnie dla mnie(poczułem się wyróżniony) i gdyby nie zostało mi powiedziane, że po jej przeczytaniu będę bogaty. Uwierzyłem mu na słowo i postanowiłem to sprawdzić czytają książkę, którą od niego otrzymałem - a był to "Bogaty Ojciec, Biedny Ojciec". Trudno uwierzyć, że to była właśnie pierwsza książka 14-latka - biznesowa i wymagająca pewnego rozgarnięcia w głowie, ale wciągnęła mnie na tyle, że dosłownie ją pochłonąłem.

W późniejszym okresie zainteresowałem się już samym czytaniem i tak poszły książki biograficzne, później jako, że mam wybujałą wyobraźnię była fantastyka, a teraz w większości jest to biznes, rozwój osobisty i książki przygodowe.

A Ty jak zacząłeś swoją przygodę z książkami? Napisz nam w komentarzu!

P.S. Polecam stronę lubimyczytac.pl - społeczność czytających, można mnie tam znaleźć pod tym adresem.

Leave a Reply

Każdy komentarz motywuje mnie do motywowania Ciebie! Skrobnij coś ; )

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

A tyle osób mnie już odwiedziło

Aktualne wyzwania

-Hablar en español,
-Harmonica 30 days challange,
-Maroko,
-Kalistenika 6x w tyg.

Like it!

Popularne Posty

Obsługiwane przez usługę Blogger.

- Copyright © Sięgaj wyżej -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -