Posted by : Unknown 02 listopada 2013



Ostatnio przeglądają internet natrafiłem na bardzo ciekawą rzecz...proszę, sam rzuć na to okiem.

Teraz zastanów się co robisz, aby być dobrym człowiekiem? Czy często pomagasz komuś bezinteresownie? Czy w ogóle warto?

Odpowiem Tobie: Tak! Warto, a nawet trzeba być dobrym...bo musisz pamiętać o tym, że dobro wraca i dobrem zarażasz innych co czyni świat lepszym :) (co pokazuje właśnie ten krótki filmik)

Jak stać się dobrym człowiekiem?

Nie odpowiem Ci na to pytanie, bo nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi.

Przykładowo ja regularnie oddaję krew, jeśli nie oddawałeś krwi to obiecuję - to nie boli i nie jest wcale takie straszne, a może komuś pomóc uratować życie.

Pomimo tego, że lubię pomagać, to nie wiem czemu ale nie ciągnie mnie do wolontariatów, próbowałem, ale jakoś ciężko mi się tak pracuje...ale dużo młodych ludzie się udziela, więc spróbuj, jeśli Ci się to spodoba to także jest to sposób na dawanie dobra. O pracę jako wolontariusz możesz zapytać się w Domu Kultury, lub jakiejkolwiek innej społecznej organizacji.

Oprócz oddawania krwi odkładam sobie pewne kwoty z kieszonkowego, lub dodatkowego źródła aby wpłacić to potem na projekt polakpotrafi.pl. Jest tam dużo inicjatyw, i nie tylko podróżniczych, które można finansować i dostać za to jakąś małą nagrodę w zamian(np. pocztówka z kraju, którego podróżnik zamierza odwiedzić). Pamiętaj o tym, że dzisiaj Ty pomożesz komuś a jutro ktoś Tobie :).

Na koniec dodam abyś był po prostu wrażliwy. Ostatnio idąc w centrum miasta na rowerze upadł starszy Pan, wszyscy ludzie przeszli obok niego obojętnie, kiedy to zobaczyłem bez chwili zawahania podbiegłem do niego i pomogłem mu wstać. Co czyni niektórych z ludzi tak nieczułymi? To że starszy Pan, który upadł z rowera był trochę pijany i to dało mu łatkę żula? Sam nie wiem co o tym sądzić.

Co otrzymasz w zamian?

Nie możesz niczego oczekiwać, bo czyniąc dobro po coś już nie będziesz bezinteresowny.

W zamian otrzymasz na pewno coś czego nie będziesz się spodziewał, coś co Ciebie uchroni, sprawi uśmiech na Twojej twarzy. Śpiąc na ławce w Lizbonie otrzymałem od nieznajomego kebaba, a w ciągu całej podróży parę osób wzięło mnie do siebie na noc do domu, lub po prostu postawiło obiad, jak to powiedział jeden z moich gospodarzy "Good people meet good people".

Uśmiech na twarzy może sprawić Tobie także to, że kogoś zainspirujesz, ktoś pomoże komuś innemu, bo dobro, to taka zaraźliwa choroba :).

Always be good!

Leave a Reply

Każdy komentarz motywuje mnie do motywowania Ciebie! Skrobnij coś ; )

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

A tyle osób mnie już odwiedziło

Aktualne wyzwania

-Hablar en español,
-Harmonica 30 days challange,
-Maroko,
-Kalistenika 6x w tyg.

Like it!

Popularne Posty

Obsługiwane przez usługę Blogger.

- Copyright © Sięgaj wyżej -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -