Posted by : Unknown 08 marca 2014



Wielu z Was chciałoby umieć jakiś język obcy, w którego brzmieniu zakochaliście się od pierwszego usłyszenia. Być może także fascynujecie się kulturą danego kraju i z tego powodu chcielibyście umieć także tamtejszy język. Ja mam tak z Ameryką Łacińską i Hiszpanią i chcę Wam przedstawić moje sposoby na szybką, efektywną i sprawną naukę języka hiszpańskiego!

Jak uczyć się języków obcych?

Na pewno nie opierając na czysto szkolnych metodach, czyli ograniczając się do konstrukcji zdań w danym języku i posiadaniu wiedzy o wszystkich czasach.

Podstawą nauki jest owszem – poznawanie podstawowych zasad gramatyki – ale oprócz tego wprost proporcjonalnie do wyżej wymienionej rzeczy należy ciągle obywać się z językiem obcym, dużo słuchać i starać się dużo mówić już po pierwszej lekcji, a najlepiej z tzw. native speakerami, czyli osobami, dla których dany język jest językiem ojczystym!

Nauka języka obcego nie musi być męką rodem ze szkoły. Proces ten trzeba urozmaicać i kolorować tak, żeby stał on się dla nas przyjemnością!

Musicie znać pewną zależność  - im więcej ćwiczysz, tym będziesz lepszy, kto tego nie zna?
Im więcej ćwiczysz mówienia, będziesz lepszym rozmówcą,
Im więcej uczysz się czasów, tym będziesz bardziej obyty co nie znaczy, że będziesz potrafił rozmawiać.

W uczeniu się języków obcych chodzi o to żeby osoba, z którą rozmawiasz Ciebie RO-ZU-MIA-ŁA… a czy jest to poprawnie gramatycznie ułożone zdanie czy zdanie na zasadzie „Kali jeść, Kali pić” jest to sprawa drugorzędna, bo tak czy siak poprawność językowa przyjdzie z czasem i obyciem.

Jestem też zwolennikiem częstej nauki.  Musisz codziennie mieć styczność z językiem obcym, którego się uczysz, czy to słuchając nagrań, muzyki, oglądając filmy, ucząc się przy książkach. Nie ważne jak, ważne żebyś miał kontakt z językiem. Staraj się urozmaicać swoją metodę nauki na wielu płaszczyznach, nie ograniczając się tylko do jednego sposobu nauki.

A dla tych nieprzekonanych o tym czy warto uczyć się języków obcych napisałem już jeden artykuł na ten temat.

Jak uczę się języka hiszpańskiego?

A teraz coś skierowane wyłącznie do pewnej grupy osób, być może do Ciebie jeśli także jak ja chcesz niczym Antonio Banderas czarować płynną, uwodzicielską mową języka hiszpańskiego i tańczyć przy tym Salsę.

Naukę języka hiszpańskiego zacząłem w kwietniu 2013 roku od przerobienia poziomu A1 w internetowym, darmowym programie busuu.com, co dało mi trochę obycia z tym językiem i zacząłem mniej więcej rozróżniać pojedyncze wyrazy i wiedzieć o co tu w ogóle chodzi.

Po ok. miesiącu, lub dwóch odkryłem metodę słuchania, słuchania i jeszcze raz słuchania nagrań w języku hiszpańskim ucząc się tylko słówek (serwis internetowy lingq.com) co pokazało mi, że żeby uczyć się języka obcego wcale nie trzeba wkuwać gramatyki, a wystarczy tylko poznawać nowe słówka i obywać się z nagraniami konwersacji w języku hiszpańskim.

Hiszpania i jej kultura tak mnie wciągnęła że w wakacje wybrałem się stopem na Półwysep Iberyjski po czym wróciłem i nie wiadomo dlaczego zrobiłem sobie prawie 5 miesięczną przerwę w nauce hiszpańskiego.

Od niedawna, bo może zaledwie od stycznia tego roku wziąłem się na nowo porządnie za naukę ów języka przerabiając materiał z interaktywnego programu SuperMemo (gramtyka, nagrania, słówka, zwroty), w drodze do szkoły słuchając wywiadów po hiszpańsku i starając się jak najwięcej z nich wychwycić(wywiady wybieram sobie z YouTube i po prostu pobieram je przerabiając format na mp3), a w weekendy oglądając filmy czy hiszpańskie seriale. (m. in. reality show „El Aprendiz” dostępne zresztą na YouTube, ale Ty oglądaj to co Ciebie interesuje).

Co Tobie polecam?

Jeśli Ty także chciałbyś skutecznie uczyć się języka obcego to polecam Tobie robić to co ja teraz czyli kupić i uczyć się codziennie po przynajmniej 40 minut z programu SuperMemo (zaczynając od podstawowego kursu), słuchać jak najwięcej nagrań w wolnych chwilach, a w wolny wieczór obejrzeć film/serial, który Ciebie interesuje po hiszpańsku.

Staraj się także rozmawiać z native speakerami, a możesz to zrobić np. umawiając się z osobą przez grupę na facebooku na konwersację przez Skype na zasadzie wymiany językowej: polski za hiszpański.

Oprócz tego polecam Tobie zaznajomić się z blogami osób, które są bardziej doświadczone niż ja w temacie nauki języków obcych, które przedstawiają o wiele, wiele więcej sposobów na opanowanie języka np.:
- Hiszpanarium - blog o Hiszpani jej kulturze oraz nauce języka hiszpańskiego,
- Polish Polyglot - blog o nauce języków obcych polskiej poliglotki.

{ 2 komentarze... read them below or Comment }

  1. Skype - wszechstronny komunikator przeznaczony do rozmów
    tekstowych, głosowych oraz wideo - umożliwił nauka języka bez konieczności
    wychodzenia z domu. Poza tym nauka języka hiszpańskiego na skypa native ułatwia dostosowanie się do potrzeb uczestników, którzy wybierają dogodne dla siebie godziny zajęć. Także współpracuję z innymi native speaker Warszawa języka włoskiego, dzieląc się z nimi moim doświadczeniem w nauczaniu języka
    obcego przez Web http://preply.com/pl/skype/hiszpański-z-native-speakerem Dla osób zamieszkujących z dala od większych ośrodków miejskich lub w miastach, gdzie nie można uczyć się języków mniej popularnych, takich jak włoski, hiszpański.

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz motywuje mnie do motywowania Ciebie! Skrobnij coś ; )

A tyle osób mnie już odwiedziło

Aktualne wyzwania

-Hablar en español,
-Harmonica 30 days challange,
-Maroko,
-Kalistenika 6x w tyg.

Like it!

Popularne Posty

Obsługiwane przez usługę Blogger.

- Copyright © Sięgaj wyżej -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -