Posted by : Unknown 21 stycznia 2013

"Ruch jest w stanie zastąpić prawie każdy lek, ale wszystkie leki razem wzięte nie zastąpią ruchu."

Wojciech Oczko, lekarz (1545-1608)

Żyj długo, umieraj zdrowo!

Pierwszą rzeczą jaką musisz wiedzieć jest fakt, że zdrowie to najważniejsza rzecz jaką w życiu musisz pielęgnować. Nie są to pieniądze, nie jest to sława ale zdrowie! Bez zdrowia tych innych dóbr, które oferuje nam życie nie mógłbyś zyskać! 

Mamy młode organizmy, które się rozwijają, a żeby był to rozwój prawidłowy oprócz dobrego, zdrowego jedzenia(nie, nie pizzy!) potrzeba nam dużo aktywności fizycznej, przynajmniej 30 min ruchu dziennie.

Co da Tobie regularna aktywność fizyczna?

  • szybszy wzrost kości, zapobiega i koryguję wady postawy ciała,
  • większe bajcepsy! rozbudowa mięśni,
  • zmniejsza ciśnienie krwi,
  • zwiększa pojemność płuc(kondycja),
  • obniża stany depresyjne, wzmaga pracę mózgu

A patrząc mniej fachowym okiem ?

  • uprawiając sport zyskasz wiele ciekawych znajomości,
  • jeżeli masz trochę więcej w pasie niż inni, w końcu włożysz ulubione ciuchy i będziesz lepiej wyglądać,
  • za pasjonujesz się sportem, będziesz zaangażowany w działanie i prace nad sobą,  
  • będziesz miał więcej pomysłów na wszystko,
  • nie zmarnujesz czasu w ciągu dnia na niepożyteczne oglądanie TV,
  • staniesz się silny psychicznie i niezależny,
  • będziesz cieszył się z każdego małego sukcesu co da Tobie lepsze samopoczucie :),
  • odstresujesz się po ciężkim dniu w szkole, albo po kłótni z rodzicami.

Co sport dał mi?  

A właściwie to czego mi nie dał...przede wszystkim przybliżę wam moją "sportową" historię

Sportowa przeszłość NastoBloggera  

Od najmniejszych lat byłem aktywnym dzieckiem, chodź niesportowo, ale zawsze byłem głową w chmurach, z których czasem wychodziłem i realizowałem moje małe dziecięce marzenia(niewykorzystany potencjał). Będąc w szkole podstawowej nie miałem żadnej pasji, mój dzień po powrocie ze szkoły to ciągła gonitwa za większym levelem w Tibi albo innej beznadziejnej gierce. Od czasu do czasu wyszedłem pokopać piłkę, ale nie było to nic szczególnego.

W międzyczasie prowadząc tak "aktywny" tryb życia zdążyłem się zapuścić, a że mam jeszcze skłonność do tycia to miałem całkiem pokaźną nadwagę. Ta nadwaga pozostała aż do końca gimnazjum.

W gimnazjum również ciągle żyłem komputerem, czasami z moim "słomianym zapałem" porywałem się na jakieś sekcje sportowe. Był Kickboxing, Boks, Basen itp. jak kariera sportowa z tym związana się kończyła, wszyscy wiemy, pojedyncze epizody nie trwały dłużej niż 1 miesiąc. W gimnazjum niczym się nie przejmowałem, właściwie to był kiepski moment na wybór imprezowego stylu życia...tak! Od II klasy weekendowo piłem, troszkę popalałem, bo robili to wszyscy i to było "takie fajne". Cóż na dobre mi to nie wyszło ale nadeszły czasy szkoły średniej...

I tu stałem się niezależny, silny psychicznie, nie zważający na zdanie innych i kreatywniejszy! A wiecie dzięki czemu? Właśnie poprzez czynne uprawianie sportu! Podjąłem decyzję że nigdy nie chce wyglądać ani żyć jak dawniej, zmieniłem się. Ty też możesz!

Adnotując do poprzedniego nagłówka(co dał mi sport?):
  • brak nadwagi,
  • radość z życia,
  • pasję ciągłego rozwoju, psychicznego jak i sportowego, 
  • mam wyższe ambicję, czuję że stać mnie na wszystko,
  • zmianę światopoglądu, optymizm na świat,
  • lepsze wyniki w szkole(tak to prawda, sport przyczynił się do mojej ogólnej pracowitości i sumienności)
  • większą chęć działania, we wszystkich płaszczyznach, więcej ciekawszych znajomości, kreatywność,
  • ustabilizował moje zasady, uważam że każdy powinien je mieć,
  • pomógł mi lepiej poznać siebie i swoje możliwości.

Sam zdecyduj co dla Ciebie będzie lepsze, zastój czy rozwój?

A tymczasem wieczorem czeka was YouTubowa niespodzianka! Czyli jeszcze więcej motywacji :).

Zapraszam do komentowania i dyskusji pod postem. Możesz także wysłać mi e-maila. Pozdrawiam serdecznie!   

{ 5 komentarze... read them below or Comment }

  1. Prawda, sport to zdrowie, o ile nie uprawiasz go zawodowo ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czemu? No nie mów że jeszcze je pogarsza :D. Na pewno taki palący papierosy prawnik w kancelarii nie jest zdrowszy od sportowca.

      Usuń
    2. Zawodostwo = Kontuzje :D O to mi chodziło ;)
      Miło widzieć że się rozwijasz z blogiem, oby tak dalej :)

      Usuń
    3. Dziękuje, choć jak na razie troszkę mało komentarzy mam...no ale czas pokaże :)

      Usuń
    4. Spokojnie, powoli. Nie od razu Rzym zbudowali. Kraków zresztą też ;-)
      Najważniejsze jest jakoś się reklamować, umieścić linki w paru miejscach które są z podobną do Twojej tematyki. Oczywiście nie nachalnie, np. w rzeczowym komentarzu do jakiegoś tematu/posta (niepotrzebne skreślić) dyskretnie wrzucić linka. Poza tym pozycjonowanie strony w Googlu i regularność, a fani sami przyjdą. ;)

      (ale pewnie o tym i tak wiedziałeś xD)

      Usuń

Każdy komentarz motywuje mnie do motywowania Ciebie! Skrobnij coś ; )

A tyle osób mnie już odwiedziło

Aktualne wyzwania

-Hablar en español,
-Harmonica 30 days challange,
-Maroko,
-Kalistenika 6x w tyg.

Like it!

Popularne Posty

Obsługiwane przez usługę Blogger.

- Copyright © Sięgaj wyżej -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -