Posted by : Unknown 27 lutego 2013

Jak sama nazwa wskazuje kolejna metoda szybkiej i skuteczniej nauki będzie opierać na liczbach oraz kształtach kojarzących się z nimi. Jest to metoda łatwa i przyjemna, a co za tym idzie - szybko przyswajalna.

Metoda kształtowo-liczbowa

Aby odpowiednio ją wykorzystać, musisz tylko początkowo skojarzyć sobie liczy(od 1 do 10) z odpowiednimi kształtami(przedmiotami), aby później wykorzystać je w nawiązywaniu skojarzeń. Spróbuj nawiązać odpowiednie liczby do poniższych przykładowych przedmiotów:

Cyfra 1 - Igła

Cyfra 2 - Łabędź

Cyfra 3 - Orzeł(kształt ptaka odzwierciedla kształt liczby 3)

Cyfra 4 - Schody (ich fragment widziany z profilu)

Cyfra 5 - Fotel

Cyfra 6 - Nos

Cyfra 7 - Pistolet

Cyfra 8 - Faworek

Cyfra 9 - Gwizdek

Liczba 10 - Miecz i Tarcza

Jak to zastosować w praktyce?

Nic prostszego. Wystarczy skojarzyć sobie przedmioty z cyframi, które masz do zapamiętania na swojej liście.

Dajmy na to masz zapamiętać 5 tych oto punktów:

  1. Pies
  2. Jagoda
  3. Mleko
  4. Łyżka
  5. Mysz
Jak masz to zapamiętać? Tak jak wspomniałem wcześniej, kojarząc sobie kształty cyfr z odpowiednimi rzeczami, czyli np. w tym przypadku:

Idąc drogą zobaczyłeś jak psa, który zamiast ogonem merdał wielką igłą, którą przez przypadek Ciebie ukuł.

Kiedy szedłeś wzdłuż rzeki, zobaczyłeś jak ludzie karmią łabędzia nie chlebem, a rzucając mu jagody.

Będąc w hipermarkecie, sięgając po mleko zauważyłeś, że butelka od mleka jest w kształcie orła, który nagle ożywając wyleciał z Twoich rąk.

Wchodząc do Pałacu Kultury w Warszawie chcąc wejść na górę wybrałeś schody, zauważając później, że są one w kształcie łyżek.

Siadając wygodnie w swoim fotelu w pewnym momencie czułeś jak coś kręci Ci się pod tyłkiem, wstając zobaczyłeś mysz, która wyskakując z fotela powiedziała Ci, że chce zjeść kota.

Pamiętaj, że są to tylko i wyłącznie moje wytwory wyobraźni, które również w tym przypadku nie muszą być skuteczne przy tworzeniu Twoich własnych scenek potrzebnych do zapamiętania określonych rzeczy.

Możesz wysilić się tworząc inne niż proponowane przeze mnie kształty dla wybranych liczb. Pamiętaj tylko, że owe powiązane przedmioty muszą jak najbardziej wyglądem przypominać cyfrę do której nawiązują.

Chcąc wyjść poza skalę 1-10, czyli 11-100, możesz zacząć stosować kombinację kształtów znanych już Tobie cyfr np. liczbą 22 mogą być 2 łabędzie itd.

Podsumowując


Metoda kształtowo-liczbowa przyda się Tobie to zapamiętania wszelakich punktowanych list, najlepiej przedmiotów niepowiązanych, które raczej nie są też osobami. Do zapamiętania np. pocztu królów musisz użyć innych technik.

Zachęcam Ciebie do pytań, jeśli takowe masz to z chęcią na nie odpowiem. Skomentuj!

 

 

 

 


 


{ 2 komentarze... read them below or Comment }

  1. Witaj. Ja również interesuję się mnemotechnikami, ale chyba jeszcze nie doszłam do rozdziału w książce o tym jak zapamiętać długie teksty. Akurat jestem na etapie uczenia mięśni, przyczepów i funkcji. Może podpowiesz jak mam to zrobić.
    Zapraszam serdecznie do siebie. Ja również zaczęłam pisać bloga ale o zdrowym odżywianiu.
    http://mniszeklekarski.blogspot.com/
    Pozdrawiam Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie mam pojęcia jak mogę Tobie pomóc. Swoją drogą bardzo ciekawy blog, na pewno będę na niego zaglądać : )

      Usuń

Każdy komentarz motywuje mnie do motywowania Ciebie! Skrobnij coś ; )

A tyle osób mnie już odwiedziło

Aktualne wyzwania

-Hablar en español,
-Harmonica 30 days challange,
-Maroko,
-Kalistenika 6x w tyg.

Like it!

Popularne Posty

Obsługiwane przez usługę Blogger.

- Copyright © Sięgaj wyżej -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -