Posted by : Unknown 11 stycznia 2014

Do zrealizowania!

Dzisiaj przedstawię Tobie efektywny sposób na porządkowanie i realizację zadań, które chciałbyś teraz, bądź w przyszłości wykonać. Sposób ten jest częściowo zainspirowany podobnym sposobem segregacji zadań z książki Getting Things Done, ale przerobiony odpowiednio na bardziej odpowiadające mi, oraz zapewne bardziej korzystne dla Ciebie zakładki, które wykorzystasz.

Teczka - Twój najlepszy przyjaciel

Teczka zadań

Z pewnością masz wiele pomysłów, które wydają się Tobie nie wcale takie odległe, co za tym idzie uważasz że warto je zapisać. Notujesz sobie może co chcesz kupić kiedy będziesz miał odpowiednie fundusze, na jakie zajęcia sportowe chcesz chodzić, co chcesz w sobie zmienić, co chcesz przeczytać, czy gdzie pojechać na wakacje.

Mam pewien sposób na przyjemną segregację tych pomysłów, które możesz wykorzystać także dla swojej efektywności - u mnie to się sprawdza. Ten sposób to najzwyczajniejsza w świecie teczka, która posiada w sobie 3 koszulki z odpowiednimi nazwami :).

1. Stwórz teczkę! 

Krok 1 - Kup teczkę,
Krok 2 - Stwórz zakładki - możesz to zrobić tak jak ja, przygotuj sobie 3 koszulki i powkładaj w nie odpowiednio 3 kartki, na których będzie napisane "Projekty. W trakcie", "Projekty. Wykonane", "Projekty. Nadchodzące" i włóż je do teczki(lub jeśli wolisz, segregatora).

2. Przeprowadź burzę mózgów!

 To teraz czas żebyś spisał wszystko co Tobie leży... w planach! A później to odpowiednio posegregował :)

Segreguj swoje pomysł oddzielnie. Na przykład napisz gdzie swój pomysł na wyjazd w wakacje, zrób listę "do kupienia", co chciałbyś zmienić w Twoim stylu ubierania się, może chciałbyś założyć bloga(wtedy podziel to na etapy), no co tam Tobie przyjdzie do głowy :)

3. Powkładaj te kartki! 

Kiedy już napiszesz swoje wszystkie plany i projekty możesz je odpowiednio posegregować. Jeśli zrobiłeś listę rzeczy, które chcesz kupić, możesz je włożyć do zakładki "Projekty. W trakcie" i stopniowo wykreślać rzeczy które już nabędziesz. Kiedy Twoja kartka będzie miała wykreślone wszystkie pozycje, przełożysz ją do zakładki "Projekty. Wykonane" i będziesz miał poczucie satysfakcji, że czegoś dokonałeś i dopełniłeś.

Jeśli zrobiłeś np. kartkę z pomysłem na wakacje to włóż ją do "Projekty. Nadchodzące" (wkładaj tam te pomysły, które na dany okres nie są możliwe do zrealizowania". Kiedy przyjdzie okres około wakacyjny, wtedy przełożysz taką kartkę do "Projekty. W trakcie" i będziesz zaczynał stopniowo planować swoją podróż, zbierać fundusze itd. (ogółem realizować projekt).

4. Monitoruj swoje projekty! 

Żeby Twoja teczka zadań miała jakikolwiek sens istnienia nie możesz zapomnieć o jej przeglądaniu i oczywiście dodawaniu coraz to nowych projektów.

Ustal sobie 2 terminy w miesiącu na monitorowanie swojej teczki, wtedy będziesz w 100% efektywny w wykonywaniu swoich zadań.

Przykład z życia wzięty

Siedząc w wakacje, jeszcze przed moją autostopową podróżą, stwierdziłem że nie podoba mi się mój pokój i chcę to zmienić. Rozrysowałem więc mniej więcej mój pomysł na to jak miałby on wyglądać:

 
Moje bazgroły, tak miała wyglądać ściana, z flagami i zdjęciami(akurat na tej ścianie) nie wyszło :P

W roku szkolnym odnowiłem swoją teczkę zadań i postanowiłem ją przejrzeć, zobaczyłem ten rysunek i stwierdziłem że czas najwyższy zrealizować ten pomysł, zagadałem mamę o pomoc i efekt można już zobaczyć, brakuję mi tylko powiesić zdjęcia z podróży :)

Ściana przed (można zauważyć jeszcze
brak plakatu za workiem na ścianie)
I po...(kolor zmieniony, fototapeta położona!)
 
Jest i plakat z moim idolem dzieciństwa


"Przy biurkowa" tablica motywacyjna




Leave a Reply

Każdy komentarz motywuje mnie do motywowania Ciebie! Skrobnij coś ; )

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

A tyle osób mnie już odwiedziło

Aktualne wyzwania

-Hablar en español,
-Harmonica 30 days challange,
-Maroko,
-Kalistenika 6x w tyg.

Like it!

Popularne Posty

Obsługiwane przez usługę Blogger.

- Copyright © Sięgaj wyżej -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -